loading...

پایان نامه های کارشناسی ارشد با فرمت ورد

پایان نامه های کارشناسی ارشد - دانلود متن کامل - همه رشته ها

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران مرکزی

دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی ، گروه علوم تربیتی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ( M.A )

گرایش برنامه ریزی درسی

عنوان :

بررسی اثر بخشی ارزیابیهای مشاوران در زمینه هدایت تحصیلی «انتخاب رشته تحصیلی» با پیشرفت دانش آموزان دختر متوسط شهرتهران در سال تحصیلی 93-92

استاد راهنما :

دکتر مهدی دوایی

استاد مشاور :

دکتر معصومه صم

دی

مقدمه

     امروزه ماهیت شگفت آور تغییرات و تحولات به گونه‌ای پیوسته بر پیچیدگی و مخاطرات شرایط زندگی افراد می‌افزاید و احساس ناامنی، عدم اعتماد و ناکامی … آدمی را وادار به استمداد از سایرین می‌کند تا تعادل و یکپارچگی شخصیت متزلزل نگردد. در واقع بهره‌گیری از هدایت بهینه و فرهنگ غنی، دستیابی به تجارب و تدابیر و مطالعات جامع به پالایش روانی و عاطفی و جسمی افراد به ویژه نوجوانان در مصونیت از آسیب‌ها کمک می‌کند.

پیشرفت و تحولات چند دهه اخیر در فن آوری‌های آموزش و نحوه تعلیم مهارتهای زندگی در مؤسسات آموزشی از جمله مدارس و گسترش علوم ، افق‌های نوینی را بر همگان گشوده است و با توجه به روند شتاب آلود و تصاعدی پیشرفت این سوال مطرح می‌گردد که سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی، آموزشی، پرورشی و فرهنگی چگونه و با چه شیوه‌هایی می‌خواهند جمعیت نوجوان کشور رابا انتقال دستاوردهای فنی و آگاهی‌های علمی خود و جامعه جهانی برای مشارکت فعال و اداره امور و احترام به قوانین و ضوابط مختلف آماده سازند حرکت پر شتاب دانش بشری و فناوری‌های اخیر سبب شد که مناسب‌ترین افراد برای شاخه‌های مختلف تحصیلی ـ شغلی جستجو و جایگزین شوند. در این تحول آموزش و پرورش افراد با درنظر داشتن استعدادها و توانمندی‌های آنان به عنوان موضوع اصلی قلمداد شده و پدیده سنجش استعدادهای تحصیلی ـ شغلی (که شاید به شکل ابتدایی، طی جنگ‌های اول و دوم آغاز شده بود)به صورت عاملی غیرقابل انکار در مسیر راهنمایی افراد، شناخته شد. بنابراین متوجه می‌شویم که عصر حاضر تقریباً پیش‌بینی نیست چرا که رقیبان متعددی که

ساخته و پرداخته تکنولوژی هستند قدرت انتخابگری افراد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند و یقیناً آموزش و پرورش سنتی و منفعل نمی‌تواند پاسخگوی نیازها و تسهیل کننده فعالیت آموزش در کشور باشد. اگر فرآیند تعلیم و تربیت یک مفهوم تقلیدی یا تلقینی محسوب شود، کسب معلومات از پیش مشخص شده هدف آموزش و پرورش است که با مفهوم تعقلی و ادراکی متفاوت است لذا بهره گیری از آموزش‌های دموکراتیک و تجارب مربیان و بهره مندی از نظرات مشاوران و راهنمایان می‌تواند گام‌های موثری برای نسل حاضر و آینده فراهم سازد.

ناهماهنگی‌های شغلی با رشته تحصیلی در جامعه کنونی و افت تحصیلی و احیاناً ترک تحصیل در دوره متوسطه ناشی از فقدان یک مکانیزم مشاوره‌ای موفق در آموزش و پرورش ماست. در اینجا بد نیست اشاره‌ای به یکی از مقالات جان استورات شود:

«با آن که هزاران شغل در بازار وجود دارد اما دانش آموزان تنها از آنچه می‌بینند آگاه می‌شوند همانند پزشکی، معلمی، پرستاری و .. و رشته‌هایی که پیش بینی می‌شود رشد بالایی داشته باشند معمولاً توسط دانش آموزان مورد سئوال قرار نمی‌گیرد و این ناتوانی در تصمیم گیری حرفه‌ای مؤثر که عدم رضایت شخصی را به دنبال خواهد داشت نگران کننده است.

طرح ریزی شغلی به طور فزاینده‌ای در مدارس مورد نیاز است تا جوانان و نوجوانان بتوانند وضعیت موجود را با خود هماهنگ

سازند در فرآیند تصمیم گیری و انتخاب شغل اطلاعات، بخش مهمی از کار است و بدون اطلاعات صحیح افراد غالباً در انتخاب ریسک می‌کنند و ناتوانی در تصمیم گیری به حرکت کند و صرف انرژی و هزینه و سرمایه بسیار از لحاظ اقتصادی و اجتماعی منجر می‌شود.» (استوارت[1] 2005 ؛ 10).

 

براي دانلود متن کامل پايان نامه کليک کنيد

مدیریت سایت پایان نامه بازدید : 163 دوشنبه 14 تیر 1395 زمان : 2:32 نظرات (0)

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

دانشکده روانشناسی وعلوم اجتماعی

پایان نامه

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

در رشته علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی

موضوع:

تاثیر طرح پروژه علمی بر عملکرد دانش آموزان کلاس پنجم شهر تهران در مهارتهای فرایندی درس علوم

استاد راهنما :

دکتر یلدا دلگشایی

استاد مشاور :

دکتر علی اکبر خسروی بابادی

مقدمه:

در چند دهه اخیر تجربه کشورهای مختلف گویای این مطلب است که بهترین نقطه آغاز برای ایجاد تحول در کیفیت آموزش هر کشور ، متحول ساختن درس علوم تجربی است . یکی از دلایل اصلی این امر ماهیت درس علوم تجربی است . شاید هیچ موضوع درسی به اندازه علوم تجربی ، با روش های فعال یاد دهی و یادگیری منطبق و قابل ارائه نباشد ( کیامنش ،1381 ).

یکی از صاحبنظران آموزش علوم در یک مجمع جهانی اظهار داشت :

«اگربتوانید وضعیت آموزش علوم را در مدارس خود بهبود بخشید می توانید مطمئن باشید که دانش آموزان در درس ریاضی ، زبان آموزی و … نیز پیشرفت های قابل ملاحظه ای  از خود نشان خواهند داد . اگر من یک نقطه از این پارچه رومیزی را با انگشتان خود بگیرم و بالا بیاورم ، تمام نقاط اطراف این نقطه نیز تا حدودی بالا می آید . درس علوم تجربی ، مناسب ترین نقطه برای بالا کشیدن سایر درسهاست . آموزش علوم نقطه آغاز است . »( فارمری ، 1999)

بیشتر کشورهای جهان در چند دهه ی گذشته ، نگرانی های فزاینده ای را در این خصوص که نظام آموزش و پرورش ، آمادگی کافی برای پرورش مهارت ها و دانش لازم برای کار و زندگی توأم با موفقیت را در جامعه ی پیچیده ی امروزی به شهروندان خود نمی دهد ، شاهد بوده اند (دارلینک و هاموند ، 1993 ) . بسیاری از شیوه های آموزشی مورد قبول ، از روش های تدریس گذشته مبتنی بر دیدگاه های سنتی رفتار گرایانه ، متأثر هستند که اساساً تدریس را عمل « بیان » و عرضه ی واقعیت ها و اطلاعات به دانش آموزان قلمداد می کنند . هر چند روش های مزبور به ایجاد تبحر در مهارت های سطح پایین ( که در بسیاری از ازمون ها سنجیده می شوند ) منجر می شوند ، اما عموماً در پرورش دانشها ، مهارتها و نگرشهایی که دانش آموزان برای زندگی روزمره ی خود نیاز دارند ، نا موفق بوده است . ( آقازاده ، 1384) مجموعه ای از دانشها ، نگرشها و مهارتها در زمینه علوم و فناوری که هر انسانی برای زندگی کردن به آن نیاز دارد سواد

علمی و فناورانه نامیده می شود . بر خلاف الگوی های تدریس رفتارگرایانه ، روشهای نوین تدریس مفهومی از تدریس ارائه می دهند که بر پرورش دانش آموزان فکور تأکید می ورزند. . آن دسته از مهارتهای تفکر را که بیشتر در ارتباط با کاوش علمی اند ، به عنوان مهارتهای فرایندی علوم یا فرایندهای علم می شناسند . این مهارتها در واقع ابزار تحقیقات و پژوهش های علمی اند و همه روزه توسط دانشمندان علوم در حین کار و در آزمایشگاه ها به عنوان بخشی از روش علمی به کار گرفته می شوند  در همین راستا ، اهمیت راهبردهای متنوع و کاربرد آنها در کلاس درس که بتوانند ابعاد مختلف سواد علمی و فناورانه و به ویژه اهداف مهارتی را در فرد توسعه بخشند ، روز به روز بیشتری می شود . « روش پروژه » یکی از همین راهبردهاست . این راهبرد ، فرصت کاوشگری و آزمایش را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد و آنها را در زمینه ی استدلال ، سؤال کردن ، یافتن ، ارتباطات ، برقراریر ارتباط ، ارزیابی نقطه نظرات ، چارچوب بندی مسائل ، کسب و استفاده از شواهد ، خلق دانش و درک و فهم ،  روابط و محصولات جدید ، به چالش وا می دارد و کمک می کند تا به طور همزمان دانش ، مهارت و نگرشهای ضروری در او ایجاد شود . ( آقازاده ، 1384)

 

 

براي دانلود متن کامل پايان نامه کليک کنيد

مدیریت سایت پایان نامه بازدید : 173 دوشنبه 14 تیر 1395 زمان : 2:29 نظرات (0)

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی و مدیریت آموزشی

با عنوان :پایان نامه بررسی  تاثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی – حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

چکیده

  هدف کلی در این تحقیق بررسی  تاثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی – حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دوره ابتدایی بود.

پژوهش حاضر، یک روش پس رویدادی (علی ـ مقایسه‏ای) بود. پژوهشگر با توجه به متغیر وابسته به بررسی علل احتمالی وقوع آن پرداخته  است . ابزار سنجش مهارتهای روانی – حرکتی آزمون لینکلن- ازرتسکی و برای اندازه گیری میزان  رفتارهای  سازگاری اجتماعی کودک از پرسشنامه رفتار سازشی که توسط احمدی در دانشگاه  تربیت مدرس ساخته شده  استفاده گردیده است. جامعه آماری شامل کلیه  دانش آموزان کلاسهای  سال اول و دوم  و سوم ابتدایی  شهرستان خوی می باشد و  حجم نمونه که با تحقیق 320 دختر و پسر بوده است که 160 نفر از آنها دارای تجربه  پیش دبستانی و 160 نفر فاقد این تجربه بودند که  به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای  و خوشه ای انتخاب شده اند.

تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی و از طریق نرم افزار SPSS انجام پذیرفته  است و نتایج تحقیق نشان داده است  که:

تجربه آموزش پیش دبستانی  برافزایش مهارت روانی – حرکتی و سازگاری اجتماعی کودکان تاثیر مثبت داشته است و همچنین مهارتهای روانی – حرکتی و سازگاری اجتماعی بین دختران و پسران آموزش دیده و آموزش ندیده تقریبا در یک سطح بودند. دختران و پسرانی که در دوره پیش دبستانی آموزش کامل دیده باشند (طبق آمار جهانی) موفقیت و درصد پیشرفت و ادامه دادن تحصیل را افزایش می دهد و همچنانکه طبق آمار جهانی که هر سال یک بار آمار گرفته می شود دانشمندان و متخصصان از دوره پیش دبستانی شروع کرده اند. به طور خلاصه آماده سازی ذهن افراد در بهترین شرایط درک آماده سازی می شود.

 

براي دانلود متن کامل پايان نامه کليک کنيد

مدیریت سایت پایان نامه بازدید : 169 دوشنبه 14 تیر 1395 زمان : 2:26 نظرات (0)

متن کامل پایان نامه با عنوان : بررسی و مقایسه تأثیر استفاده از  فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان  سازگاری پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر  مقطع متوسطه و راهنمایی شهرستان سرپل  ذهاب

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

مقدمه :

امروزه فناوری اطلاعات به مدد فن آوری ارتباطات فراگیر شده و جهان را دگرگون ساخته است. مهمترین تغییراتی که این فناوری در جهان به وجود آورده به وسیله مارشال مک لوهان در یک عبارت خلاصه شده است و آن تغییراتی به معنی تبدیل جهان به یک دهکده جهانی است، بدین معنا که مردم نقاط مختلف در کشورهای سراسر کره زمین به مثابه ساکنان یک دهکده امکان برقراری ارتباط با یکدیگر و اطلاع از اخبار و رویدادهای جهانی را دارند. نزدیکی روز افزون شهروندان دهکده جهانی به یکدیگر، تبادل فرهنگها، تعامل تدابیر، ارتقای بینش سیاسی و اجتماعی مردم و دسترسی سریع به اطلاعات تولیدی در جهان، همگی از دستاوردهای با ارزش فناوری ارتباطات است. از سوی دیگر، فناوری اطلاعات ابزار قدرتمندی استکه در کمترین زمان ممکن می­تواند میان مردم جهان ارتباط برقرار سازد. این ابزار ارتباطی قدرتمند با اطلاعات سروکار دارد. (جعفر نژاد قمی، 1383، ص 14)

امروزه جهان در قرن بیست و یکم با تحولات عظیم روزافزونی رو به روست. تحولاتی که دانش ها و نیازهای جدید می­آفرینند، نیازهایی که از یک طرف به رفاه بیشتر جوامع کمک می­کند و از طرف دیگر به مشکلات آنها می­افزاید. این تحولات، روز به روز بار مسئولیت و وظایف نهادها و سازمان­های اجتماعی را سنگین­تر و لزوم آشنایی با «فناوری­های اطلاعات» را الزامی می­سازد.

زمانی سواد به معنای توانایی خواندن و نوشتن بود و افراد دارای سواد خواندن و نوشتن مورد احترام همگان بودند تا جائیکه حتماً رسول مکرّم اسلام در ازای آزادی اسیران جنگ بدر آنهایی که سواد داشتند را ملزم به یاد دادن سواد به افراد گرداند. در عصر دیجیتال سواد نمی­تواند تنها به معنای خواندن و نوشتن باشد و مسلماً این عصر، نیازمند سواد دیجیتالی نیز می­باشد. سواد دیجیتالی به معنای شناخت وسایل و تجهیزات این عصر و استفاده­ی درست، بهینه و سود از آنهاست که البته تجهیزات هم نیازمند توانایی خواندن و نوشتن حتی به زبان­های دیگر از جمله انگلیسی می­باشد.

استفاده از فناوری اطلاعات با معرفی دنیای دیجیتال و تجهیزات آن و چگونگی استفاده از آنها سعی دارد مطالبی ضروری و پایه را درباره ی این عصر در اختیار شما قرار دهد و یا معلومات شما را در این مورد افزایش دهد و یا بهبود بخشد.

کاربرد فناوری­های جدید اطلاعاتی و تغییراتی سریع آن، موجب بروز تحولات بسیار در کلیه جنبه­های یادگیری و آموزش شده است. شبکه­های ارتباطی و اطلاعاتی بویژه اینترنت چهره آموزش سنتی و تعامل میان معلم و شاگرد را در تمام سطوح آن از پیش دبستانی تا دانشگاهی دگرگون کرده­اند. به سبب اهمیت فناوری و ایجاد فرهنگ مناسب برای بهره­گیری از آن، آموزش در مورد فناوری­های جدید از همان کودکی و در دوران دبستان در برنامه درسی کشورهای پیشرفته گنجانده شده و د انش آموزان از اوان کودکی با اصطلاحات فناوری و نحوه استفاده از آن آشنا می­شوند. لذا با توجه به تحولات ناشی از بروز پدیده فناوری اطلاعات- ارتباطات و تغییرات نیازهای دانش آموزان، لازم است آموزش و پرورش به توانمند سازی    دانش آموزان برای یادگیری مستمر و بازاندیشی درباره مفهوم فرآیند یاد دهی- یادگیری تأکید داشته باشد.(حقیقت دوست، 1381، ص 44

 

براي دانلود متن کامل پايان نامه کليک کنيد

مدیریت سایت پایان نامه بازدید : 157 دوشنبه 14 تیر 1395 زمان : 2:23 نظرات (0)

متن کامل پایان نامه رشته مدیریت آموزشی با عنوان : بررسی و مقایسه میزان اثر بخشی  دوره های آموزشی ICDL بر فعالیتهای آموزشی و  پژوهشی دبیران زن و مرد مقطع متوسطه  شهرستان سرپل ذهاب سال تحصیلی 89-90

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

مقدمه :

امروزه بدون وجود یک نظام ارتباطی و اطلاعاتی گسترده و فعال هیچ تلاشی جهت تولید و پیشرفت جامعه به موفقیت نمی رسد . دولت برای هماهنگی نیروی انسانی سازمانها با این پیشرفتها و ارئه خدمات به روز و با حداکثر اثر بخشی به ارباب رجوع ، بر آموزش دوره های فن آوری اطلاعات به نیروی انسانی سازمانها تأکید ورزد حال که چند سالی از برگزاری دوره های فن آوری اطلاعات می گذرد و ضروری خواهد بود که قابلیت ها و اثرات این دوره ها بر کارکنان سازمانهای دولتی مورد ارزشیابی قرار گیرد یکی از عوامل توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی گسترش همه جانبه آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد به خصوص در سازمان آموزش و پرورش می باشد . از دهه 1960 میلادی به بعد به سبب تحول در مفهوم و توسعه ، جایگاه تعلیم و تربیت در توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی متحول شده است و تربیت نیروی انسانی جایگاه ویژه ای یافته است و اگر جامعه ای بخواهد نظام اقتصادی ، صنعتی ، سیاسی و اجتماعی خویش را دگرگون سازد و آن را با مقتضیات و نیازمندیهای جدید همساز نماید ناچار است که سیاست جامعه ای در توسعه نیروی انسانی داشته باشد ، و این میسر نیست مگر اینکه از نظام تعلیم و تربیت متوقع بود .

الگوی آموزش ضمن خدمت می تواند هم در نظام آموزشی متمرکز عملی شود و هم در نظام غیر متمرکز ، و اداره آن هم می تواند توسط یک یا چند مؤسسه از انواع مؤسسه های عمومی فنی و تخصصی انجام گیرد و هم زیر نظر نمایندگان آموزش عمومی یک کشور ( جلالی ، 1384 : ص 23 )

براي دانلود متن کامل پايان نامه کليک کنيد

مدیریت سایت پایان نامه بازدید : 117 دوشنبه 14 تیر 1395 زمان : 2:14 نظرات (0)

متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان :بررسی و مقایسه میزان اضطراب و  اعتماد به نفس دانش آموزان دختر مقطع  راهنمایی و متوسطه شهرستان گیلان غرب  در  سال تحصیلی 91-90

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

مقدمه :

نیاز جامعه انسانی به شناخت عزت نفس و رشد و ارتقا عزت نفس خود در این زمان از هر زمان بیشتر شده است. تغییر تحولات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی این دوره به شکلی است که برای برآورده شدن نیازها و کنار آمدن با دنیای پیچیده رو به تحول کنونی احتیاج به اتکای درونی محکم و عزت نفس قوی داریم. عزت نفس یک شاخص بسیار مهم در شخصیت افراد است که با مقدار ارزشی که ما به خود نسبت می دهیم و فکر می کنیم دیگران برای ما قائل هستند گفته می شود .عزت نفس از جمله مفاهیمی است که در چند دهه اخیر مورد توجه بسیاری از روانشناسان و پژوهشگران قرار گرفته است، اما قدمت تاریخی این موضوع در مباحثی که علماء و فلاسفه تعلیم و تربیت در گذشته داشته‌اند نیز به چشم می خورد( پور شافعی ، 1380، ص 178) .

عزت نفس واقعاً بر همه سطوح زندگی اثر می گذارد. در حقیقت ، بررسی های گوناگون حاکی از آن است که چنانچه نیاز به عزت نفس ارضاء نشود ، نیازهای گسترده تری  نظیر نیاز به آفریدن ، پیشرفت ، و یا درک و شناسایی استعدادهای بالقوه محدود می ماند. به خاطر بیاورید هنگامی که کاری را به بهترین نحو به پایان رسانده‌اید چه احساس خوشی به شما دست داده است. افرادی که احساس خوبی نسبت به خود دارند ، معمولاً احساس خوبی نیز نسبت به زندگی خواهند داشت . آنها می توانند با اطمینان به خود و اطرافیان ، با مشکلات و مسئولیت های زندگی مواجه شوند و از عهده آنها برآیند

اضطراب به منزله بخشی از زندگی انسان در همه جوامع به عنوان یک پاسخ مناسب و سازگار تلقی می گردد فقدان اضطراب بیمار گونه ممکن است ما را با مشکلات و خطرات زیادی مواجه سازد اضطراب در حد متعادل و سازنده ما را وادار می‌کند که برای انجام امور خود به موقع و مناسب تلاش کرده و بدین ترتیب زندگی خود را بادوام تر سازیم بندرت اتفاق می افتد که در خلال فرایند نوجوانی بحرانهای اضطراب مشاهده گردد ، گاهی این اضطراب به طور ناگهانی و زمانی به صورت تدریجی ظاهر می شود ، گاهی فراگیر است و زکانی بالعکس در خلال چند ساعت پایان می پذیرد بنابراین اضطراب به منزله بخشی از زندگی کودکان و نوجوانان ، یکی از مولفه‌های ساختار شخصیت آنها را تشکیل می دد و از این زاویه است که پاره ای از اضطراب های دوران نوجوانی را می توان بهنجار تلقی کرد و تاثیر مثبت آنها را بر فرایند تحول پذیرفت چون این فرصت را در جهت مواجه با منابع استرس زا و اضطراب آور گسترش دهند بالعکس اضطراب حرفی نیز وجود دارد که منزله منابع شکست و سازش نایافتگی به شمار می رود و طیف وسیعی از اختلال های شناختی و بدنی ، ترسهای غیر موجه و وحشت زدگی را شامل می شود و فرد را از بخش عمده ای از امکانات محروم می کند . ( جعفری ، 1383 ، ص 21)

یکی از اصول بهداشت روانی ، عزت نفس است به اعتقاد روانشناسان ، افراد بهنجار ، خود و زندگی خود را در دست دارند و هرگز کاری نمی کنند که مورد بی احترامی دیگران واقع شوند یا حب ذات و شخصیت خود را به خطر اندازد در صورتی که افراد نابهنجار نه تنها از خود بیزارند بلکه نفرت خویش را به دیگران نیز نشان می دهند برای حصول عزت نفس پدران و مادران به ویژه معلمان و بزرگترها وظیف دارند که از تحقیر شاگردان و فرزندان خود به طور جدی بپرهیزند و نیز مدیران و کارفرمایان ، امیران و فرماندهان ارتش ، باید نسبت به زیر دستان با ادب رفتار کنند و تا می توانند در برخورد های خود احترام ۀنان را رعایت کنند باید به خاطر داشت که مفهوم خود از روابط دوران کودکی با افراد خانواده سرچشمه می گیرد در تکوین آن بیش از هر چیز تابع انگیزه ذاتی اجتماعی است آدمی دوست دارد که دیگران او را انسان با ارزش ریال لایق کمک و محبت ، شایسته مقامی امن و احترام آمیز در جامعه بدانند وقتی عزت نفس به خطر می افتد ، اعتماد به نفس انسان نیز سست شده یا از بین می رود و ایمان آدمی به ارزش انسان خود نیز متزلزل می شود . ( همان منبع ، ص 60)

براي دانلود متن کامل پايان نامه کليک کنيد

 

مدیریت سایت پایان نامه بازدید : 109 دوشنبه 14 تیر 1395 زمان : 2:08 نظرات (0)

متن کامل پایان نامه با عنوان :بررسی و مقایسه فاکتورهای موثر بر اثر بخشی روش های تدریس فعال در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان مرد و زن در سال تحصیلی 89- 88

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

تواند در متناسب سازی محتوا و روش های آموزشی با زندگی دوره بزرگسالی نقش مهمی ایفا می نمایند .

شواهد و بررسی های نوین پژوهشی نشان می دهد که اگر خواهان بهبود یادگیری دانش آموزان و ارتقاء عملکرد نظام آموزشی در نیل به اهداف متعالی آن هستیم ، باید نسبت به اشاعه و کاربرد روش های جدید تعلیم و تربیت و تدریس در مدارس کشور اقدام نمود ( عباس زاده ، 1384 ، به نقل : حیدری 1385 ) . و از طرف دیگر در طول تاریخ شاید نتوان مسائلی را پیدا کرد که به اندازه مباحث اعتقادی ، فکر بشر را به خود مشغول کرده  باشد . مسائل زیادی بوده است که در مقطع زمانی و مکانی خاصی اوج گرفته و پس از مدتی فروکش کرده و یا برای همیشه به فراموشی سپرده شده است . در حالی که مباحثات و گفتگوهایی که در طی قرون متمادی بر سر مبدا و معاد و دیگر امور مذهبی صورت گرفته ، و همچنین انبوه کتب و نوشته هایی که از قدیم ترین ایام تا به امروز به رشته تحریر در آمده ، همگی گواه این ادعایند که تفکر پیرامون مسائل اعتقادی ، نه یک بحث مقطعی بلکه یکی از خصایص  ذاتی فکر و روح آدمی است .

ما معتقدیم که ایجاد یک نسل مسئوول و اندیشمند ، نسلی که انسانی بیندیشد و انسانی زندگی کند ، تنها در سایه تعالیم و روش تربیتی و اسلام امکان پذیر است و بس .

بنابراین داشتن جامعه ای مطلوب و ایده آل منوط به داشتن انسانهای خوب و شایسته است و  داشتن انسانهای خوب ، ریشه در تعلیم و تربیت دینی و اخلاقی صحیح آنان دارد . و باید این را پذیرفت که هرگاه تربیت از عناصر روحی و اخلاقی عاری باشد ؛ ناقص و بی نتیجه خواهد بود و عواقب این گونه تربیت عاید اجتماع گشته و آن را تباه می سازد .

ما تربیت منهای مذهب را امری خطر آفرین و وجود فارغ التحصیلان مدارس و دانشگاه های منهای مذهب را بلایی به جان مردم جامعه می شناسیم . اگر تربیت با مذهب  آمیخته نشود نه تنها قوامی نخواهد یافت بلکه خود آن به تنهایی سبب انحلال تربیت خواهد شد . وجود فساد در جوامع ، درگیری ها ، جنگ ها ، غارت ها ، استثمارها در نزد مردم به اصطلاح متمدن نه بدان خاطر است که سطح دانش و رفاه در آنجا پایین است بلکه بدان خاطر است که قدرت کنترل کننده  ضعیف است و نیروی منضبطی در درون آنها وجود ندارد که بر خود مسلطشان کند . از اینجاست که اهیت رشد مذهبی و دینی آشکار می شود و رشد و پرورش این موهبت الهی یکی از اهداف مهم تعلیم و تربیت اسلامی است  ( قائمی ، 1364 ، ص 53 ) .

 

براي دانلود متن کامل پايان نامه کليک کنيد

مدیریت سایت پایان نامه بازدید : 187 دوشنبه 14 تیر 1395 زمان : 2:05 نظرات (0)

استاد راهنما :

جناب آقای صابر شریفی

 

 

چکیده :

امروزه نقش اینترنت در زندگی اجتماعی و در عرصه های علمی و فنی امکان ناپذیر است و در برنامه ریزی توسعه ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصای ، جایگاه ویژه ای به فن آوری اطلاعات داده است . اینترنت موجب کاهش فاصله طبقاتی شده است.و در فضای مجازی پایگاه اجتماعی جدیدی به کاربران اعطا می کند ، و حتی تفاوت های جنسیتی را نیز کاهش می دهد .پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه فاکتورهای مؤثر بر استفاده از فناوری اطلاعات وارتباطات توسط دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور گیلان غرب سال تحصیلی 89-88 با حجم نمونه 100 نفر از کل جامعه آماری می باشد که به روش توصیفی به اجرا در آ»ده است پس از انجام تحقیقات و اجرای پرسشنامه محقق ساخته به تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss  پرداختیم که بعد از آزمون فرضیات با روش خی دو بهاین نتیجه رسیدیم که فرضیات زیر در رابطه با استفاده از ICT معنادار شده اند .

  • بین اشنای دانشجویان با رایانه و اینترنت و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات 2- بین نیازهای مطالعاتی دانشجویان و میزان استفاده از فناوری اطلاعات 3- بین جنسیت دانشجویان و میزان استفاده از ICT 4- بین امکانات موجود ICT و میزان استفاده از آن 5- بین سوادICT و میزان استفاده از آن 6- بین انتظارات اساتید و استفاده از
  • ICT

 

 

براي دانلود متن کامل پايان نامه کليک کنيد

استاد راهنما :

جناب آقای صابر شریفی

 

 

چکیده :

امروزه نقش اینترنت در زندگی اجتماعی و در عرصه های علمی و فنی امکان ناپذیر است و در برنامه ریزی توسعه ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصای ، جایگاه ویژه ای به فن آوری اطلاعات داده است . اینترنت موجب کاهش فاصله طبقاتی شده است.و در فضای مجازی پایگاه اجتماعی جدیدی به کاربران اعطا می کند ، و حتی تفاوت های جنسیتی را نیز کاهش می دهد .پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه فاکتورهای مؤثر بر استفاده از فناوری اطلاعات وارتباطات توسط دانشجویان دختر و پسر دانشگاه پیام نور گیلان غرب سال تحصیلی 89-88 با حجم نمونه 100 نفر از کل جامعه آماری می باشد که به روش توصیفی به اجرا در آ»ده است پس از انجام تحقیقات و اجرای پرسشنامه محقق ساخته به تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss  پرداختیم که بعد از آزمون فرضیات با روش خی دو بهاین نتیجه رسیدیم که فرضیات زیر در رابطه با استفاده از ICT معنادار شده اند .

  • بین اشنای دانشجویان با رایانه و اینترنت و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات 2- بین نیازهای مطالعاتی دانشجویان و میزان استفاده از فناوری اطلاعات 3- بین جنسیت دانشجویان و میزان استفاده از ICT 4- بین امکانات موجود ICT و میزان استفاده از آن 5- بین سوادICT و میزان استفاده از آن 6- بین انتظارات اساتید و استفاده از
  • ICT

 

 

براي دانلود متن کامل پايان نامه کليک کنيد

مدیریت سایت پایان نامه بازدید : 299 دوشنبه 14 تیر 1395 زمان : 2:01 نظرات (0)

متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان :بررسی و مقایسه عوامل موثر بر  کمرویی دانش آموزان دختر و پسر مقطع  ابتدایی و ارائه راهکارهای موثر در این  زمینه در شهر سرپل ذهاب در سال تحصیلی  90-1389

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

مقدمه :

در هر جامعه درصد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان و بزرگسالان و نوجوانان و بزرگسالان بدون آنکه تمایلی داشته باشند ناخواسته خود را در حصار کمرویی قرار داده اند که قابلیت های ارزشمند آن در اثر پدیده کمرویی ناشناخته باقی می ماند، پدیده کمرویی در بین بزرگسالان بسیار پیچیده می باشد که ممکن است از لحاظ روانی نیازهای درونی و هدف ها و برنامه های شخصی و اجتماعی آنها را تحت تأثیر قرار دهد. اصولاً کمرویی عاطفه اجتماعی است. آثار و علائم این حالت بیشتر در جمع افراد است که در شخص ظاهری می شود این حالت از احساس خود کم بینی سرچشمه می گیرد و در برخی موارد آن قدر شدت    می یابد که تمامی شخصیت فرد را تحت تأثیر قرار می دهد.

به طوری که چنین فردی را از انجام زندگی روزمره در زندگی اجتماعی باز می ماند. بسیاری از فرصت ها و موقعیت های اجتماعی خود را از کف می دهد. چنین فردی از حضور در اجتماع یا جمع افراد دچار ناراحتی های گوناگون می شود که در وضعیت جسمانی او نیز اثر می گذارد.

کمرویی یا خجالتی بودن همیشه با یک درماندگی همراه است و در جوار واژه های زندگی اجتماعی، خانوادگی، و حرفه ای قرار می گیرد این امر کاملاً قابل هضم است. چرا که یک شخص خجالتی در وفق دادن با شرایطی که برای او خطرناک به نظر می رسد ناتوان است. راهی که خود آن را بوجود یا پدید آورده است گرفتار می باشد. او هیچ کاری را به سادگی نمی تواند انجام دهد و همه چیز را به خاطر اوضاع مقصر می داند. جای بسی تأسف است که مشاهده می کنیم تواناییهای عظیم افراد خجالتی علی رغم تمامی هوش و ذکاوتشان به هدر می رود و به زندگی ادامه می یابد و افراد خجالتی به حالت سنگ درمی آیند و زندگی آنها بدون کسب موفقیت تمام می شود، تنها به خاطر اینکه عقیده دارند شرایط خاص آنها و شکست هایشان غیر قابل اجتناب بوده اند. به علاوه از طریق فقدان تفاهمی که غالباً با آن روبرو هستند خود ناخواه به این نتیجه نادرست می رسند. (آقایی- 1371 ص 66)

کمرویی مقوله ای نا روشن است هر چه نزدیک تر بنگریم تنوع بیشتری در آن مشاهده می کنیم کمرو بودن نشانگر صفت فردی است که بخاطر«ترسویی، احتیاط کاری، اطمینانی» نزدیک شدن به او مشکل است. فرد کمرو هشیاراند از مراجعه با افراد یا چیزهای مشخص یا انجام کاری همراه با آن بیزار است.

در گفتار و کردار خود ملاحظه کار است و توانایی ابزار وجود نداشته و به طور مخصوص می ترسد. بخصوص ترس از افرادی که به دلایل عاطفی تهدید کننده به شمار می آیند. بیگانگان یا افراد ناشناس به دلیل تازگی حضورشان یا عدم اطمینان به آنان یا مسئولیت افراد جنس مخالف پیامدهای منفی و شدت کمرویی هر قدر باشد باز هم می توان بر مشکل غلبه کرد. و برای انجام این کار لازم است ریشه های کمرویی را بشناسیم و آن وقت برنامه ای مناسب برای تغییر پایه ای آن طرح ریزی کنیم.(رزم آرا 1373، ص 48)

کمرویی پدیده ای است که سرتاسر زندگی افراد کمرو را تحت تأثیر خود قرار می دهد و بسیاری از استعدادهای او را از بین می برد و فرد را در صحنه زندگی اجتماعی ضعیف و ناتوان ظاهر می سازد افراد کمرو در رفتارهای اجتماعی بیشتر منفعل ظاهر می سازد افراد کمرو در رفتارهای اجتماعی بیشتر منفعل ظاهر می شوند تا فعال آنها از قرار گرفتن در جمع می ترسند و هنگامی که در جمع ظاهر می شوند خود را گم  می کنند و احساس درد و رنج می کنند و اگر هم بخواهند مطلبی را در جمع ابراز کنند فراموشی بر آنها غلبه می کند مثل اینکه مغزشان از کار افتاده است. آنها در برقرار کردن ارتباط با دیگران نیز ضعیف هستند و بیشتر افراد گوشه گیر می باشند و به همین دلیل اگر هم افراد خوبی باشند و دارای تواناییهای زیادی هم باشند به دلیل گوشه گیری همچنان ناشناخته می مانند و کمی هم به آنها توجهی نمی کند. این افراد از دفاع کردن از حقوق خود نیز ناتوان هستند.( رزم ، 1373، ص 89تا123)

افراد کمرو در زندگی حرفه ای، تحصیلی، زناشویی و دیگر جنبه های زندگی خود ضعیف و ناتوان          می باشند این افراد هیچ لذتی از زندگی خود نمی برند و زندگی ایی سرشار از مشکلات و اضطراب و رنج و درد دارند.

افراد کمرو حصاری را به دور خود کشیده اند و در درون این حصار به خود می پیچند و به درون خود      می نگرد اما این افراد در عالم درونشان خود می دانند که افرادی با تواناییهای قابل توجهی هستند و در بسیاری از جنبه ها و تواناییها حتی از دیگران برتر می باشند و می توانند کارهایی را انجام دهند که دیگران قادر به انجامشان نیستند اما هر بار که می خواهند کاری انجام دهند به علت گرفتار شدن در چنگ کمرویی نمی توانند وارد عمل شوند. این حصار و قفس محکم که افراد کمرو را احاطه کرده مواد اولیه اش از شرایط اجتماعی محیطی فراهم می شود و عاملان اصلی اش والدین این افراد می باشند و بعد بستگان و دوستان و معلمان، عاملان اصلی این قفس و حصار محکم باید اقدام به شکستن بنمایند. ( افروز ، 1374 ، ص 11تا 35 )

افراد، جوامع، خانواده ها و فرهنگ های مختلف برای کمرویی معنای متفاوتی بکار می برند. به عنوان مثال اغلب، نوجوانی را که به لحاظ روانشناسی اجتماعی فردی کمرو تلقی می شود به عنوان یک فرد متین و ساکت و مؤدب در نظر گرفته می شود و بعضی افراد کمرویی را برای دختران و زنان امری عادی و حتی صفتی مقبول و مثبت تلقی می نمایند و چنین دخترانی را دخترانی با حیا و با عفت می دانند حتی آنان را مورد تشویق و تمجید قرار می دهند. اما از طرف دیگر کمرویی پسران را یک مشی و طرز رفتار نامناسب و ناپسند می دانند حیا و قدرت خویشتنداری یکی از صفات انسانهای متعالی است که ارادی و ارزشمند می باشد در حالی که کمرویی پدیده ایی غیر عادی، ناخوشایند و نشانگر معلولیت اجتماعی است که برای هر دو جنس دختر و پسر امری نامطلوب و نابهنجار می باشد. خانواده و جامعه باید تفاوت حیا و کم رویی را بداند و بشناسد. حیا صرف ظاهر نشدن

 

براي دانلود متن کامل پايان نامه کليک کنيد

مدیریت سایت پایان نامه بازدید : 219 دوشنبه 14 تیر 1395 زمان : 1:57 نظرات (0)

متن کامل پایان نامه با عنوان :بررسی و مقایسه تاثیر انواع  مدیریت آموزشی بر پیشبرد اهداف مدارس  متوسطه از دیدگاه مدیران شهرستان سرپل  ذهاب در سال تحصیلی 90-89

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

مقدمه :

انواع مدیریت راههای مشخص تصمیم گیری ها در امور تحت امر است. طرق مختلف مدیریت میتوانند بسته به عواملی تغییر کنند مانند فرهنگ جامعه، وظیفه ای که از کار انتظار میرود، تفاوت نیروی کار، و شخصیت و توانایی های رهبران.

این ایده قبلا توسط روبرت تاننبائو و وارن اشمیت در سالهای ۱۹۵۸-۱۹۷۳ توسعه یافت. افرادی که میگفتند نوع مدیریت و رهبری وابسته به پیشامدهای جاری است؛ بنابرین مدیران بایستی دسته ای از انواع مدیریت را به خوبی بدانند تا در موقعیت لازم آنها را به کار بگیرند.از انواع مدیریت می توان مدیریت دموکراتیک ، استبدادی ، رابطه مدار و وظیفه مدار را نام برد . ( میرزایی ژف 1373، ص 125) .

مدیر کسی است که اداره افراد یک مؤسسه تولیدی ، بازرگانـی یاخدماتی را به عهده داشته و با استفاده از منابع انسانی و مادی آن را به نحو مطلوب اداره نماید و به منظور نیل به اهـداف معین که از طرف کارفرما یا هیات مدیره تعیین شده در واحد تحت سرپرستی خود فعالیت نماید . وی هم چنین مسئولیت بازدهی و بهره وریبیشتر کارکنان خود را از نظر کمیت و کیفیت عهده دار است( همان منبع ، ص 128) .

. به عبارت دیگر « مدیریت یعنی هماهنگ کردن منابع انسانی و مادی برای رسیدن به هدف

در تعریفی دیگرمدیریت به معنای سرپرستی انجام دادن کارها به وسیله و از طریق دیگران بیان شده است

– در تعاریف فوق بر دو موضوع تأکید شده است

- وجود اشخاص مناسب برای انجام کارها

2- به انجام رساندن کارها به نحو مطلوب( معظمی ،1371، ص 89) .

شیوه های مدیریت نظام آموزشی اساسا به نظریه سیاسی حاکم بر جامعه  وابسته است  و فقط هنگامی تغییر می کند که نگرش سیاسی دستخوش تغییر و دگرگونی شود . از این رو , در کشورهایی که مفهوم مستبدانه  حکومت مقبول است  احتمالا شیوه مدیریت در نظام آموزشی از ویژگیهای  نظام مستبدانه برخوردار خواهد بود و در کشورهایی که مفهوم مردمی حکومت مورد اعتقاد است احتمالا پیش بینی هایی  برای مشارکت مردم در امر رهبری و اداره نظام آموزشی مد نظر قرار خواهند گرفت .( همان منبع ص 90)

مدیران آموزشی باید توجه داشته باشند که انتخاب هر یک از انواع مدیریت می تواند در رسیدن به اهداف مدارس نقش حیاتی داشته باشد پس آنها باید سعی کنند که با انتخاب بهترین روش بهترین مدیریت را در مدارس داشته باشند تا با استفاده از آن به اهداف و مقاصد آموزشی برسند .

براي دانلود متن کامل پايان نامه کليک کنيد

مدیریت سایت پایان نامه بازدید : 157 دوشنبه 14 تیر 1395 زمان : 1:55 نظرات (0)

تعداد صفحات : 103

درباره ما
متن کامل پایان نامه های کارشناسی ارشد با فرمت ورد (قابل ویرایش) موجود است
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1030
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 100
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 2,372
  • بازدید سال : 17,054
  • بازدید کلی : 223,866